TIPY, AKO „NAŠTARTOVAŤ“ NOHY DO JARNEJ PRÍRODY

Teplejšie a krajšie počasie jednoducho láka von. Mnohí cez týždeň premýšľajú, kam sa vyberú počas víkendu, ak bude pekne. Lenže čo vaše nohy, sú na to pripravené?

Po zime má väčšina ľudí problém so všeobecnou kondíciou. Nie div, keďže počasie počas zimného obdobia príliš nepraje vonkajším aktivitám. Lenže jar, to je už o niečom úplne inom. Dobré počasie láka von – sedieť doma, to sa v tomto ročnom období „nenosí“. Odrazu tak doprajeme aj nohám omnoho viac aktivity, než boli doteraz možno zvyknuté.

Do záhradky či na túru?

Mať ambície je jedna vec, no kondíciu už druhá. Nech si akokoľvek veríme a máme aj tie najodvážnejšie plány, mali by sme ich realisticky vyhodnotiť. Aby sa nestalo, že preceníme svoje sily, čo nohám na komforte vôbec nepridá. Pohyb si nohy pýtajú, no všetko je potrebné dávkovať postupne a s mierou. Na začiatok by bolo určite vhodné zvoliť prechádzky, kratší pobyt v záhradke a postupne nohám záťaž pridávať. Inak sa môže stať, že svalová horúčka, nepohodlie, únava či bolesť nenechajú na seba dlho čakať.

Keď sa nohy namáhajú

Za bežných okolností môže byť pre nohy záťažou dlhé státie, sedenie, dlhé chodenie alebo cestovanie. Pri športe alebo aktívnej turistike to môže byť rýchle tempo, priveľké stúpanie alebo klesanie. Námahu strieda únava, pridružuje sa pocit ťažkých nôh, napätia, nepokoj, opuch alebo aj nočné kŕče v nohách. Ako sme už spomínali v našom nedávnom blogu, ťažkosti s nohami neobchádzajú ani športovcov. Oslabený mechanizmus svalovej pumpy lýtkových svalov môže viesť k denným problémom s nohami vďaka preplnenému žilovému povrchovému systému.

S týmito tipmi to zvládnete!

  • Základom je pohodlná obuv určená pre daný typ aktivity. Je potrebné si vybrať takú, v ktorej vydržíte niekoľko hodín a vaše nohy nebudú zbytočne trpieť. Dnes existuje mnoho rôznych variantov na výber, s pamäťovou penou, vzdušnou membránou a podobne.
  • Kompresné podkolienky alebo ponožky by nemali chýbať. Dôležitý je však správny výber danej kompresnej pančuchy, pre športovcov sú ideálne ponožky alebo podkolienky I. alebo II. kompresnej triedy. Prvá sa využíva najmä pri regenerácii, druhá k zlepšeniu kvality športového výkonu. Správna kompresná podkolienka musí mať silu kompresie najväčšiu tesne nad členkom a smerom pod koleno sa postupne znižuje.
  • Denne drobná rozcvička pre nohy. Pomáha napríklad imitovanie šliapania ako na bicykli v ľahu, strihanie s natiahnutými nohami nad zemou, krúženie v členkoch, napínanie a naťahovanie chodidiel a prstov k sebe a od seba, chodenie na pätách, chodenie na špičkách, prenášanie hmotnosti zo špičky na pätu a naspäť.
  • Radšej chlad, ako teplo. Ideálne je plávanie v studenej vode, ale aj chôdza či šliapanie vo vode. Aplikácia tepla sa pri dlhodobých ťažkostiach s nohami neodporúča.
  • Dostatočný oddych. A to nielen počas túry či v záhradke, ale aj po návrate domov. Skvelou pomocou je vyloženie nôh do výšky na mäkkú podložku (napríklad naskladané vankúše).
  • Cielená výživa. Pri chrípke či nachladnutí vieme, čo telo potrebuje a zásobujeme ho potrebnými vitamínmi. Lenže, sami dobre vieme, že prevencia je tým najlepším spôsobom, ako sa zbytočne nevystaviť komplikáciám. Platí to aj pri nohách, ktoré si cielenú výživu, akou je napríklad MOBIVENAL, zaslúžia počas celého roka a nie iba vtedy, keď ich vystavujeme väčšej záťaži.

Prvá voľba Slovákov

Počuli ste už o jednotke na trhu výživových doplnkov s obsahom účinných látok diosmín a hesperidín? Ide o prípravky MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple, pričom Mobivenal micro je navyše obohatený o 30 mg escínu v jednej tablete. Výživový doplnok MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple je slovenskými užívateľmi rokmi overená kombinácia mikronizovaného (lepšie rozpustného a vstrebateľného) diosmínu a hesperidínu, ktorý je navyše aj cenovo dostupný.

Sledujte nás aj naďalej na našej Facebook stránke, kde sa dozviete rôzne novinky, akcie a tipy. Zapojiť sa môžete do nášho online vernostného programu a pravidelne môžete aj súťažiť o výživové doplnky MOBIVENAL.