NESTOJA TAKMER NIČ, ALE POMÁHAJÚ

Chceli by ste spraviť niečo pre seba, pre kondíciu a výživu nôh? Možno sa budete čudovať, no stačí málo na to, aby ste pocítili pozitívne zmeny. Zmeňte zaužívané zlozvyky a obohratú rutinu, s týmito tipmi sa vám to určite podarí!

Zameňte výťah za schody

Z domu, do práce, z práce a domov? A všade používate výťah? Tak začnite postupne – možno tam, kde je nižšie poschodie. Pohodlný výťah vynechajte a zapojte nohy. Nemusíte hneď zhurta, ideálne je radšej pomalšie, ale vytrvalo. Spočiatku to zrejme nebude úplne po vašej chuti, no časom si zvyknete a dokonca sa vám to zapáči. Skúste a neoľutujete.

Dodržujte pitný režim

Koľko vypijete denne čistej vody alebo neškodných tekutín? Ak ste odpovedali neviem, patríte k väčšine bežných ľudí. Mnohí totiž nemajú prehľad o tom, koľko tekutín prijmú a koľko by ich prijať mali. Ideálnym pomocníkom v tomto smere je veľká 1,5-litrová alebo dvojlitrová fľaša naplnená vodou, minerálkou alebo nesladeným čajom. Je to skvelý spôsob, vďaka ktorému uvidíte, koľko tekutín ste už prijali a či ich náhodou neprijímate málo. Nezabudnete tak piť a vaše nohy to ocenia – tie si totiž pre správne fungovanie dostatočný pitný režim vyžadujú.

Robte prestávky

Dlhé státie a sedenie sú pre nohy „zaberákom“. Prestávky sú nie vždy možné (najmä v práci a podobne), ale dá sa pomôcť aj takými svojimi pomyselnými prestávkami. Počas státia alebo sedenia sa dá aspoň trošku cvičiť prstami, prešľapovať z nohy na nohu, v sede nohy zdvíhať alebo vystierať, napínať a uvoľňovať.

Dbajte o cielenú výživu

Nemyslíme teraz len Mobivenal, ale celkový prístup k cielenej výžive. Aby to fungovalo, mali by ste si zaviesť pravidlo ako napríklad jedno jablko denne, raz týždenne strapec hrozna a popritom organizmus maximálne podporovať aj ďalšími prostriedkami podľa vášho uváženia alebo po porade s lekárnikom či lekárom.

Staňte sa číslom jeden

A to vo svojom rebríčku priorít. Jednoducho sa začnite brať vážne a rovnako berte vážne aj svoje potreby. Nemávnite rukou a nepovedzte si, že nemáte čas alebo energiu, to je to najjednoduchšie a najpohodlnejšie. Ak máte pocit, že by ste mali spraviť niečo pre seba, svoje zdravie a kondíciu, neodkladajte to. Zajtrajšky už totiž môžu byť iné, hlavne lepšie. Prekonávať vlastné výzvy a ciele rozvíja vašu osobnosť a navyše je poriadnym motivačným prvkom pre ostatných vo vašom okolí. Tak sa pustite do toho!