MAJTE NOHY V POHODE NIELEN NA POHODE

S ťažkosťami nôh je to ako so šedinami – niekoho postihnú už v dvadsiatke, iného až neskôr. No reálne si ich nepripúšťa asi nikto, až kým nedajú o sebe poriadne vedieť. A preto je dobré vedieť, ako ich mať v pohode nielen počas najväčšieho letného festivalu.

Čaká na vás Dr. Stan

Aj tento rok môžete v Dr. Stan na Pohode 2019 diskutovať s odborníkmi na rôzne témy z medicínskeho prostredia. V interaktívnej časti na vás čaká kopec aktivít, na ktoré počas roka nemáte čas alebo chuť. Už v piatok, 12. júla o 15:30 h sa môžete dozvedieť informácie týkajúce sa kondície nôh, čo na ne vplýva, ako si ich udržať vo forme a čo robiť v prípade, ak už pociťujete ich únavu pri dlhom státí, sedení alebo cestovaní.

Diskusie bude moderovať Ján Gordulič, ktorý všetkých srdečne pozýva:


Pár pohodových letných tipov pre nohy

Aj na festivale môžete nohy nečakane zaťažiť napríklad dlhým státím alebo sedením. Rovnako treba vziať do úvahy aj ďalšie faktory, ako napríklad vonkajšiu teplotu vzduchu, ktorá zrejme nízka nebude. Aby ste si festival (alebo hoci aj pobyt na kúpalisku) užili v pohode, máme pre vás niekoľko užitočných tipov:

  • Dodržujte dostatočný pitný režim
    V horúčavách sa odporúča počas dňa vypiť 2 až 3 litre čistej vody, aby sa nedostavila dehydratácia a nahradila sa strata potením. S tým súvisí aj hustota krvi, ktorá prúdi v organizme ťažšie vtedy, keď pitný režim zanedbáte.
  • Myslite na pohyb
    Je príjemné debatovať s kamarátmi pod slnečníkom a presedieť tak hoci aj pol dňa napríklad v tureckom sede. No keď tak spravíte, nohy vám to dajú pocítiť. Preto nezabúdajte na pohyb, aspoň 10 minút z hodiny sa poprechádzajte, prospeje vám to.
  • Pohodlná obuv
    Aby sa nohy príjemne cítili hoci aj pri chôdzi na poli, potrebujú na to vhodnú a najmä pohodlnú obuv. Ideálne nevyvýšenú, anatomicky tvarovanú a takú, ktorá nohu pri chôdzi pevne fixuje.
  • Seďte ležérne
    Keď nám je dlho, vymýšľame. Pri sede zvykneme nohy prekrížit, skrčiť a dokonca si aj na ne sadnúť. Akýkoľvek neprirodzený posed znamená záťaž a nedostatočné prekrvenie, ktoré môže vyústiť aj do napätia, bolesti či opuchu.
  • Voľné oblečenie
    Aj to, čo máte práve oblečené, môže istým spôsobom vplývať na to, ako sa cítite a ako sa cítia vaše nohy. Príliš tesné a nepriedušné oblečenie (nohavice) vystaví nohy zbytočnému nepohodliu, vďaka čomu sa nebudete cítiť komfortne.

Prevencia vo výžive nôh

Pridajte sa k Slovákom, ktorí dbajú na dostatočnú a cielenú výživu svojich nôh. Ich kondícia sa totiž môže zhoršovať nielen s pribúdajúcim vekom, ale aj vplyvom dlhého státia, sedenia alebo častého či dlhodobého cestovania.

Aktuálnou jednotkou na trhu výživových doplnkov s obsahom účinných látok diosmín a hesperidín sú prípravky MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple, pričom Mobivenal micro je navyše obohatený o 30 mg escínu v jednej tablete (prírodný výťažok z Pagaštanu konského). Flavonoidy diosmín a hesperidín majú antioxidačný účinok, takže pôsobia protizápalovo. Escín má schopnosť redukovať zápal a opuch[1] .

Výživový doplnok MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple je slovenskými užívateľmi rokmi overená kombinácia mikronizovaného (lepšie rozpustného a vstrebateľného) diosmínu a hesperidínu, ktorý je navyše aj cenovo dostupný. Viac informácií o výživových doplnkoch Mobivenal nájdete na stránke www.mobivenal.sk, alebo na Facebook stránke Mobivenal.

[1] Zdroj: Ramelet a kol., Clin. Hemorheol. Microcirc.33, 2005