KAMARÁTKA UNAVENÝCH NÔH? TENISOVÁ LOPTIČKA!

Okrem klasického využitia tenisovej lopty na tenisovom kurte alebo ako hračky pre psa jestvuje aj ďalšie, ktoré stojí za zmienku. Ide totiž o skvelého pomocníka k mnohým prospešným cvičeniam, za ktoré sa vám poďakujú vaše ťažko skúšané nohy.

Tenisovú loptičku sme v našich blogoch spomínali viackrát, dokonca aj v konkrétnom cvičení. No ako sa ukázalo, pohybových aktivít s ňou je oveľa viac a vy ste sa o ne aktívne zaujímali.

Prinášame preto overené tipy, ktoré nie sú fyzicky náročné, no pre kondíciu nôh viac než prospešné. Všetko, čo budete potrebovať je trochu času, dostatok miesta, stoličku, mäkkú podložku a tenisovú loptičku.

Úľava pre chodidlá

Po celom dni v stoji alebo po sedavej práci vám tento cvik padne vhod. Oceníte ho najmä s prichádzajúcim letným počasím, ak radi nosíte nižšie alebo rovné šľapky či žabky. Zväčša sa bolesť dostaví na spodnej časti chodidla, okolo päty a oblúka. Posaďte sa na stoličku, tenisovú loptičku položte na zem pod jedno chodidlo a gúľajte ho po nej smerom k sebe a od seba. Jestvuje variant aj dvomi loptičkami naraz pre obe chodidlá za predpokladu, že zvládate súčasnú koordináciu oboch chodidiel.

Vzpružte svoje lýtka

V tomto prípade nejde ani tak o cvik ako o uvoľnenie napätia v lýtkach. No aj to je veľmi potrebné k tomu, aby svaly neboli napnuté, stuhnuté a krv mohla voľne prúdiť. Pomocou loptičky znížite tlak napätých lýtkových svalov. Sadnite si na zem na mäkkú podložku. Jednu nohu pokrčte v kolene a oprite si ju chodidlom o zem. Druhú nohu vystrite na podložke, no mierne ju ohnite pod kolenom, kam vložíte tenisovú loptičku. Nohu pomaly šúchajte po loptičke smerom k sebe a od seba (krčte ju v kolene smerom nahor, aby kĺzala od vás po lýtku smerom k päte). Opakujte niekoľkokrát po sebe a potom rovnaký postup zopakujte aj pre druhú nohu. Jediné, na čo dbajte je, aby ste nohu príliš netlačili na loptičku.

Nezabudnite na oblasť holenných kostí

Aj predná časť dolných končatín si zaslúži našu pozornosť. S tenisovou loptičkou opatrne, nevyvíjate prílišný tlak, radšej s ňou narábajte opatrne. Kľaknite si na podložku a umiestnite loptu pod jednu holennú oblasť (tesne pod kolenom). Nohu opatrne šúchajte po loptičke dopredu a dozadu, pomáhať si môžete aj rukou, aby ste mali kontrolu nad loptičkou aj nohou. Postup niekoľkokrát zopakujte a potom precvičte aj druhú nohu.

Tennis balls

Stehná si tiež pýtajú svoje

Aby ste ich udržali v kondícii, skúste jemné pohyby loptičkou. Posaďte sa na stoličku, loptičku si vložte zhruba do polovice dĺžky stehna, nohu na ňu mierne položte a zdvihnite ju ohnutú b kolene tak, aby sa vystretá špička nedotýkala podlahy. Nohu jemne vykopávajte nahor a potom späť, loptička si spraví svoju prácu pod stehnom. Viackrát zopakujte a precvičte aj druhú nohu.

Rozmasírujte sedacie svaly

Tie zvyknú tuhnúť a skracujú sa najmä pri dlhodobom sedení, teda pri sedavom zamestnaní. Niekedy sa prejavia strnulosťou, mravčením či bolesťou, ktorá môže vyžarovať z oblasti bedrových kĺbov. Sadnite si zľahka na tenisovú loptu pod ľavú polovicu zadku. Vyložte pokrčenú ľavú nohu na protiľahlú nohu a oprite si ju zhruba v lýtkovej časti tak, aby ste vytvorili pomyselnú číslicu 4. Opierajte sa o vzpriamené ruky za chrbtom, pevne dlaňami na podložke a prsty rúk smerujte k chodidlám. Zvoľna šúchajte zadok po loptičke ako keby ste kreslili kruhy, postup potom opakujte aj na druhú nohu.

Chcete vedieť viac? A dopriať nohám cielenú výživu? Sledujte nás na stránkach www.mobivenal.sk a www.mojenohy.sk, nájdete nás aj na Facebook stránke Mobivenal.