AQUA AEROBIK – CVIČENIE VO VODE UĽAVÍ SKÚŠANÝM NOHÁM

Pre zlepšenie cirkulácie krvi v dolných končatinách sa odporúča pravidelný pohyb. A teraz v lete ni je  lepšia kombinácia ako cvičenie vo vode, keďže v horúčavách je osviežujúca voda prospešná sama o sebe.

Ide o druhú najpopulárnejšiu športovú aktivitu vo vode, hneď po plávaní. Ponúka skvelé možnosti športového vyžitia pre rôzne vekové kategórie – pre mladších aj pre starších. Aqua aerobik využíva mnoho pohybových prvkov z klasického aerobiku, ale vo vode má predsa len svoje špecifiká. Človek sa musí adaptovať na prostredie vody, prispôsobuje koordináciu a zvyká si na sťažené dýchanie vďaka vyvinutému tlaku vody na hrudník. Ešte predtým, než začnete, mali by ste vedieť, že ideálna teplota vody na cvičenie by mala byť od 28 do 30 °C a nemala by mať viac ako 33 °C, aby nezaťažovala kardiovaskulárny systém.

Praxou a tréningom si časom dokážete osvojiť základné pohybové návyky, ktoré môžete vylepšovať postupným pridávaním či sťažovaním cvikových kombinácií.

Prečo cvičiť vo vode?

Aqua aerobik má mnoho výhod. V lete organizmus príjemne osvieži, čo pôsobí upokojujúco na psychiku človeka. Okrem toho posilňuje kardiovaskulárny systém, spevní a posilní svaly, zlepší celkovú kondíciu, zvýši vytrvalosť a v neposlednom rade sa postará aj o prebytočné kalórie.

Najdôležitejšie benefity cvičenia vo vode v porovnaní s cvičením na suchu sú:

  • voda je akousi bandážou tela aj nôh – prekrví svalstvo, rozprúdi lymfu a zlepší cirkuláciu krvi nielen v dolných končatinách
  • pri cvičení vo vode je znížená záťaž na kĺby, vďaka čomu zvládne človek lepšie a dlhšie cvičiť (ideálne cvičenie pre obéznych ľudí)
  • prirodzená záťaž na svalové partie vďaka odporu vody a zároveň dochádza k uvoľneniu svalového tonusu

Čo robiť a nerobiť?

Hovorí sa, že všetkého veľa škodí, a tak ani s cvičením vo vode by sa to nemalo preháňať. Odporúča sa pocvičiť si maximálne hodinku a cvičenie vystriedať relaxom. Veľmi dôležité je sa na cvičenie dôkladne pripraviť, k čomu patrí aj sprcha vlažnou vodou. Cieľom prípravnej fázy je dostatočné zahriatie organizmu, rozcvičenie tela a kardiorespiračné rozohriatie (dynamický strečing). Hlavná fáza tréningu má za cieľ udržať tepovú frekvenciu na požadovanej úrovni kardiorespiračnými cvičeniami, teda aeróbnymi cvičeniami. V záverečnej fáze sa odporúča statický strečing na uvoľnenie svalstva, aby sa organizmus nastavil do „normálu“. Nezabúdajte na dostatočný pitný režim, ten je dôležitý aj pri cvičení vo vode. V prípade, že sa obávate kŕčov v lýtkach, doprajte organizmu dostatok horčíka.

Cíťte sa ako rybička

Ako sú na tom vaše nohy mimo vody? Doprajete im dostatok cielenej výživy? Ak ju nohám dodáte na pravidelnej báze, nesklamú vás na suchu ani pod vodou. Vyhľadávanou dvojkombináciou pre tento účel sú výživové doplnky s obsahom aktívnych látok diosmín a hesperidín, medzi ktoré patria aj MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple, pričom Mobivenal micro je navyše obohatený o 30 mg aescínu v jednej tablete (prírodný výťažok z Pagaštanu konského, ktorý prispieva k normálnej činnosti cievnej sústavy. Dôvodom sú flavonoidy diosmín a hesperidín, ktoré majú antioxidačný účinok, takže môžu napomáhať tlmiť zápal. Aescín môže napomáhať redukovať zápal a opuch.

Chcete vedieť viac? Sledujte nás na stránkach www.mobivenal.sk a www.mojenohy.sk, nájdete nás aj na Facebook stránke Mobivenal.