NOHY POTREBUJÚ POHYB – KTORÉ CVIKY SÚ PROSPEŠNÉ?

Dlhé sedenie či státie si pýta svoju daň. Cvičenie a pohyb sú pre takto zaťažované nohy tým najlepším „vykúpením“. Viete však, ktoré cviky sú pre ne dobré a podporujú zdravý krvný obeh? Vedieť o nich viac znamená, že sa vyhnete tým kontra produktívnym…

Chôdza

Najlepším nízko-záťažovým pohybom je chôdza. Ideálne 30 minút denne, 5 dní v týždni. Ak už vám to nevychádza takto cielene, skúste si ju zaradiť aspoň podvedome. Napríklad, zaparkujte svoje auto ďalej od vchodu, aby ste sa prešli trochu dlhšie.

Náš tip: Pohodlná chôdza si vyžaduje pohodlnú obuv. Skúste siahnuť po takej s pamäťovou penou alebo antišokovým vypracovaním.

Stacionárny bicykel

Opäť jedno nízko-záťažové cvičenie skvelé pre spevnenie svalov lýtka a bez zbytočného zaťaženia kĺbov a kostí.

Náš tip: Aby ste si zo stacionárneho bicykla nespravili vešiak na šatstvo, skúste ho umiestniť tak, aby ste ho mohli využívať pri obľúbenej alebo opakovanej činnosti. Aj televízne noviny môžete sledovať zo sedla bicykla.

Beh

Beh alebo jogging je fantastickým aeróbnym cvičením, ktoré zapája všetky svaly nôh. Pozor však na skutočnosť, že môže nepriaznivo vplývať na kĺby.

Náš tip: Aby ste predišli behu na tvrdom povrchu, behávajte na umelej trati (povrchu) alebo na trávnatom povrchu.

Silové cvičenie

Vo všeobecnosti predstavuje záťaž pre nohy a telo zároveň, pretože je dvíhaním závaží a námahou vyvíjaný tlak na krvný obeh a žilový systém.

Náš tip: Ak sa nechcete vzdať dvíhania závaží, použite aspoň vyhovujúcu techniku. Radšej zvoľte nižšiu hmotnosť s väčšou intenzitou než opačne. Nezabudnite na správne dýchanie a bezprostredne po cvičení si pomôžte aeróbnou aktivitou, napríklad chôdzou alebo stacionárnym bicyklom pre správnu cirkuláciu krvi. Kompresné podkolienky pri silových cvičeniach sú viac než vítané.

Iné namáhavé aktivity

Ďalšie pohybové činnosti môžu zhoršiť kondíciu nôh, a preto odporúčame vyhnúť sa im alebo ich vykonávať len vo veľmi krátkych časových segmentoch v kombinácii s aeróbnymi aktivitami:

  • Sed-ľah (brušáky)
  • Niektoré pozície jogy (dlhé státie, dlhé sedenie)
  • Výpady

A čo vy? Máte nejaké svoje overené cvičenie, ktoré prospieva kondičke vašich nôh? Ak áno, podeľte sa o neho na našej Facebook stránke https://www.facebook.com/mobivenal/. Budeme sa tešiť.