4 TIPY AKO PRI SEDAVOM ZAMESTNANÍ NEPRÍSŤ O NOHY

Zvyknú vaše nohy počas dlhého sedenia v práci zväčšiť objem tak, že neobujete svoje obľúbené topánky? Cítite v nohách nepohodlie až napätie, ktoré sa dá prirovnať tlejúcej sopke pred výbuchom? Pomôžeme vám! To všetko sa nemusí stať, ak dodržte zopár jednoduchých tipov. Dlhé sedenie sa tak aj v pokročilejšom veku môže z utrpenia zmeniť na menej bolestivú pohodičku.

1. Základom je vnútorná cielená výživa nôh

Na opätovné získanie dobrej kondície nôh počas dlho vykonávanej činnosti (sedenie, státie) budete potrebovať niekoľko týždňov. Dlhé sedenie spôsobuje zlé prúdenie krvi a jej hromadenie v oblasti členkov a lýtok. Dostatok cielenej výživy však dostane vaše nohy opäť do formy! Siahnite po výživových doplnkoch Mobivenal micro alebo Mobivenal micro simple s obsahom diosmínu a hesperidínu, pričom Mobivenal micro je navyše obohatený aj o 30 mg escínu v jednej tablete.

Vďaka výžive dochádza k revitalizácií a určite oceníte aj pocit ľahkých nôh a sviežosti. Nohy sa vám za cielenú výživu určite dobre odvďačia, a to nielen pri dlhom sedení.

2. Rozprúďte krv v žilách

Limitovaný pohyb počas práce v zamestnaní spôsobuje obmedzené prúdenie krvi v nohách, čo vyvoláva nepohodlie v dolných končatinách. Okrem sedavého zamestnania sa s týmto pocitom často stretávajú aj tí, čo dlho stoja alebo veľa chodia. Rozprávať by vedeli čašníci, kaderníčky či predavačky. Pravidelným cvičením alebo aspoň zmenou polohy nôh počas sedenia predchádzate opuchom a napätiu v nohách. Vhodné je krúženie či ohýbanie nôh v členkovom kĺbe každých 15-30 minút. Ak môžete, každých 45 minút sa na chvíľku poprechádzajte.

3. Voda a tekutiny

Pravidelným prísunom kvalitných tekutín predchádzate zhustnutiu krvi v žilách. Správnou hydratáciou podporujete optimálnu hustotu krvi, ktorá môže ľahšie cirkulovať v obehovom systéme. Určite sa vyhýbajte konzumácii kávy a alkoholu, ktoré situáciu s vnútornou hydratáciou zhoršujú.

4. (Ne)vhodné outfity

Pri dlhom sedení nemusíte vyzerať ako z obálky časopisu, dôležité je cítiť sa vo veciach pohodlne a uvoľnene. Nech vás nikde nič netlačí ani neškrtí. Vhodné sú elastické látky a také outfity, v ktorých môžete dlho sedieť a pri zmenách polohy sa stále budete cítiť komfortne. Riešením môžu byť aj veci na prezlečenie, ktoré si zoberiete so sebou a v práci sa prezlečiete. Čo sa týka topánok, ženám odporúčame, aby sa pri dlhšom sedení prezuli z topánok s vysokým opätkom do pohodlnejšej obuvi. Rovnako nie je vhodná úzka obuv, v ktorej sa noha cíti ako vo zveráku a krv tam takmer neprúdi. Móde rozumieme, ale zdravie je prednejšie. Pribaľte si so sebou do práce papučky, alebo pohodlnejšiu obuv a v práci sa prezujte. Vaše nohy budú mať zaslúžené pohodlie ako doma v obývačke. A máme pre vás aj super tip. Namiesto obuvi skúste teplé bavlnené ponožky. Uľavíte nohám a budete v maximálnom komforte.

Prvá voľba proti nepohodliu v nohách

Počuli ste už o jednotke na trhu výživových doplnkov s obsahom účinných látok diosmín a hesperidín? Ide o prípravky MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple, pričom Mobivenal micro je navyše obohatený o 30 mg escínu v jednej tablete. Doplnok výživy MOBIVENAL micro a MOBIVENAL micro Simple je slovenskými užívateľmi rokmi overená kombinácia mikronizovaného (lepšie rozpustného a vstrebateľného) diosmínu a hesperidínu, ktorý je navyše aj cenovo dostupný.